LinkedIn bliver bedre for både virksomheder og følgere

Den 14. april sker der noget helt nyt på LinkedIn. Og det bliver godt! Her får du en gennemgang af den kommende opdatering, der ændrer nogle basale funktioner. Se her, hvad LinkedIn Showcase Pages kommer til at betyde for din virksomhedsprofil og – ikke mindst – hvordan du udnytter det.

 

 

logo-linkedin

 

 

Indtil nu har der været to faner på en LinkedIn’s virksomhedsprofil: Home og Products. Home-fanen er den første side, man ser på virksomhedens profil. Den indeholder alle virksomhedens oplysninger og et feed, hvor alt det delte content ligger. Products-fanen er der, hvor virksomheden kan lægge et udvalg af sine produkter ind. Det ændrer sig fuldstændigt, fordi LinkedIn har valgt at sløjfe Products-fanen til fordel for den nye Showcase Page.

 

Relevant og målrettet content til dine følgere

LinkedIn Showcase Pages gør det muligt for virksomheden at lave undersider for sine produktkategorier og sub-brands. Det er altså selvstændige sider, der kun sender opdateringer ud omkring den specifikke produktkategori eller et sub-brand. Det giver brugerne mulighed for at vælge til og fra og kun følge de af virksomhedens produkter og sub-brands, som de er interesserede i.

Med denne opdatering viser LinkedIn en stor forståelse for, at marketing både handler om content og kontekst. Alt for alle er ikke vejen frem. Det handler om at være nærværende og skabe en værdifuld relation med kunderne via relevant content og dialog.

 

”It’s about having the presence, but it’s also about being targeted about who sees the message”

 – David Thacker, LinkedIn’s Vice President of Marketing Solutions Products

 

Med Showcase Pages vil LinkedIn hjælpe virksomheder med at skabe en bedre og mere langvarig relation med deres kunder. Der bliver altså lagt mere vægt på relevans og dialog, og vi kan ikke være mere enige med LinkedIn. Relevant content skaber gode relationer, og det giver dedikerede følgere.

 

Hvem kan bruge det?

Showcase Pages er en mulighed for alle virksomheder, og rigtig mange virksomheder vil kunne drage fordel af det. Men det er især en rigtig god idé for virksomheder med forskellige produktkategorier og divisioner, som har forskellige målgrupper. Showcase Pages gør det mere målrettet at være virksomhed og mere overskueligt at være følger på LinkedIn.

 

Hvordan fungerer det?

Showcase Pages ligner den almindelige virksomhedsprofil og er dermed nem at gennemskue. En virksomhed kan have op til 10 gratis Showcase-profiler, med hver sin unikke URL, og det kan få en positiv effekt på SEO, søgemaskine-optimering.

Fra virksomhedens profilside kan man i højre side se, hvilke Showcase Pages virksomheden har, og man kan klikke sig videre til undersiderne. Showcase Pages-opdateringer vises også i højre side af LinkedIn og bliver altså ikke en del af det normale feed.

For at komme godt i gang med Showcase Pages kan du, på samme måde som med almindelige LinkedIn-opdateringer, med fordel sponsorere siden og dens opslag for at få gang i brugermassen og dermed skabe engagementet på siden.

 

Thumbs up til LinkedIn Showcase Pages!

Selvfølgelig vil nogle være kede af at miste deres Products-fane. Men hvis man kigger langsigtet, er Showcase Pages meget mere tidssvarende, når man tænker målrettet content i den rette kontekst. Der er mere fokus på brugeren og på at skabe langvarige, meningsfyldige relationer mellem virksomheder og følgere; kunderne. Derfor får Showcase Pages en stor thumps up her fra Gravity. Det forstærker tiltrækningskraften

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*
*
*