LinkedIn Showcase: Ta’ SEO-førertrøjen før dine konkurrenter

Det er lige nu, du skal handle for at udnytte den store SEO(søgemaskineoptimerings)-fordel ved LinkedIns nyeste feature, Showcase. Når du opretter en Showcase, får du nemlig muligheden for at skabe en unik URL med dit relevante søgeord eller -frase, og det kan have en stor indflydelse på, hvor du står på Google og i selve LinkedIns søgefelt. Kort sagt: Du bliver lettere at finde, og afstanden til dit publikum bliver mindre.

Det lyder jo alt sammen meget godt, MEN … og der er et stort MEN: Du skal være hurtigt ude for at optage det Showcase-navn, du vil bruge. Der kan nemlig ikke være to showcases, der hedder det samme. Så hvad venter du på? Afsted det går. Ind og lav dine Showcase. MEN … Ja, der er altså et MEN mere: Det er nemlig vigtigt, at du vælger de helt rigtige søgeord eller -fraser.

Du har kun ét skud: Ram rigtigt

Først skal det lige understreges, at i de fleste tilfælde vil du få mere ud af en søgefrase i stedet for et enkeltstående søgeord. Medmindre selvfølgelig, at du sælger et så unikt og velkendt produkt, at alle bruger det samme ord for det – men vær sikker på, at de gør det. Der bliver mest søgt på fraser. Man søger f.eks. sjældent på ”tøj” alene, men mere specifikt som ”Modetøj til kvinder”, ”Økologisk børnetøj” eller ”Nålestribet Armani jakkesæt”. Fraser gør også konverteringsraten højere, da folk i højere grad finder det, de leder efter, hvis de søger mere specifikt.

 

Du skal starte med at finde de produkter og services, som du gerne vil lave Showcase for. Find de produkter og services, der giver mest mening for din forretning at give ekstra fokus. Derefter skal du vælge den helt rigtige frase eller det rigtige ord, som giver et godt indtryk af, hvad siden kommer til at omhandle. Den frase, du vælger, skal du gøre så specifik og søgevenlig som muligt. Men det er ikke altid let, og derfor har vi opstillet 5 gode tips til hvordan du finder det rigtige Showcase-navn.

5 tips til det rigtige navn

  1. Navnet på din Showcase kan du bruge til at fortælle, hvad virksomheden laver, men også hvad virksomheden gerne vil associeres med.
  2. Brainstorm på søgefraser og -ord. Spørg evt. folk uden for virksomheden og find ud af, hvad kunderne kalder dine produkter. Det er jo det, de søger på, og der du helst skal stå i toppen. Hvis du mangler inspiration til at finde de rigtige ord og fraser, kan du med fordel bruge www.übersuggest.org
  3. Undgå fagspecifikke udtryk. Andre folk bruger måske andre ord om dine produkter. Medmindre du udelukkende sælger til branchefolk, som er enige om disse udtryk.
  4. Når de relevante søgefraser og -ord er fundet, skal du prioritere, hvilke du vil bruge. Til det formål kan du bruge Google Keyword Planner. Der viser, hvor mange månedlige søgninger der er på de søgefraser og –ord, du har valgt, og om der overhovedet er interesse for dem.
  5. Inden du så glæder dig alt for meget over at have fundet den bedste frase, skal du lige være sikker på, at den ikke er optaget. Det gør du ved at søge på frasen eller ordet i LinkedIns søgefelt, som hurtigt vil fortælle dig, om der allerede er en Showcase med samme navn. I så fald må du finde det næstbedste.

 

Et lille gyldent ekstra-tip: Hvis du vil booste dit Showcase-søgeresultat endnu mere, så brug evt. søgefrasen eller -ordet i din Showcase beskrivelse. Det kan nemlig påvirke søgeresultaterne positivt. Men husk ikke at nævne det mere end et par gange, for så bliver det spam.

 

Brug for flere tips eller hjælp i øvrigt? Grib gerne fat i os. God jagt!

 

 

1 kommentarer:

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*
*
*