Når egen medicin smager godt

For lidt mere end tre måneder siden erklærede vi traditionel reklame for død. Vi tog konsekvensen, lagde reklamebureauet Masters i graven og etablerede koncept- og kommunikationshuset Gravity. I modsætning til Masters, hvor fokus var på at skubbe kundernes produkter og ydelser ud over rampen, så er fokus hos Gravity på tiltrækning. Vi vil gøre vores kunder mere attraktive på det marked, de er på.


future

Vi tog vores egen medicin, og den smager ganske godt. Og hvad bedre er: Den virker!

For siden starten den 23. august har vi sagt velkommen til en lang række nye og spændende kunder. De har sagt ja tak til Gravity, vores nye dogme – Den Kommunikative Tyngdelov og vores nye strategiske modelapparat. Det samme har de gode kunder, som vi havde i Masters, heldigvis. Flere har faktisk sagt: Det var lige det, vi manglede hos jer.

Et regionalt pengeinstitut, et unikt brand inden for personlig transport og en af vores eksisterende kunder, Danfoss HPP er blandt de succeser, som vi glæder os over. Resten sætter vi navn på, når de rammer markedet. De har stillet os fantastiske udfordringer, som f.eks.: ”Hvordan vokser vi 150 pct. på 5 år?” Og: ”Hvordan sikrer vi, at vi ikke bliver kørt af markedet af vores konkurrenter.”

Vi er overbeviste om, at vi har gjort det rigtige. Vi er kommunikationsarkitekter, og vores strategiske tilgang handler ofte lige så meget om forretningsudvikling, som det handler om kommunikation. Det kvitterer kunderne for. De har mere brug for konstruktivt og strategisk modspil, end de har for rygklappere, der ukritisk leverer det, de bliver bedt om uden at sætte spørgsmålstegn ved, om det nu også er det, kunden har brug for.

I Børsen i denne uge kan vi se det seneste eksempel på en af de markante – nu tidligere – kolleger i reklamebranchen, som går samme vej. Som branche kan vi ikke overleve på at lave annoncer, brochurer og hjemmesider. Sat lidt på spidsen: Det kan ethvert fjols gøre… Og der er mange, der gør det!

Det handler i meget højere grad om at afdække og aktivere den ægte differentiering og bruge den som omdrejningspunkt for forretningsudviklingen.

Vi tror på kraften i kommunikation. Og vi ved, den virker!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*
*
*